Het mini cv

Kenmerken van het mini cv

 

Het mini cv is een zeer beknopte versie van je basis cv. Het mini cv kan worden gebruikt als persoonlijk visitekaartje en dus een manier om jezelf kort en krachtig te presenteren. Je kunt het mini cv letterlijk en figuurlijk zien als een visitekaartje, omdat voor het mini cv ook vaak het formaat van een visitekaartje wordt gebruikt. Het mag duidelijk zijn dat je niet alle informatie, die je in je basis cv hebt opgenomen, in dit formaat kwijt kunt en dat je het dus kort en bondig houdt.

Voor wie is een mini cv?

Het mini cv is vooral interessant voor werkzoekenden en freelancers die bezig zijn met netwerken. Je kunt het mini cv bijvoorbeeld na afloop van een gesprek meegeven aan je gesprekspartner, waardoor hij of zij een herinnering aan jou heeft.

Wat benoem je in een mini cv?

Zoals gezegd, is het mini cv een beknopte versie van je basis cv en dient het, gezien de beschikbare ruimte, alleen de belangrijkste informatie te bevatten.
Een opsomming:

  • Naam, telefoonnummer en e-mailadres
  • Foto
  • Een pakkende titel (een titel waarmee jij je presenteert)
  • Kleine samenvatting

In de kleine samenvatting kun je ervoor kiezen om enkele hoogtepunten uit je loopbaan of specifieke vaardigheden waarover jij beschikt en waarmee jij je onderscheidt van anderen te noemen. Je kunt ook kiezen voor het benoemen van je studie en je professionele achtergrond. Houd er rekening mee dat je het kort en krachtig houdt en dat de lezer in één oogopslag ziet wat jij kunt!
Hieronder volgen enkele voorbeelden. Kies je zoals Pieter voor het formaat visitekaartje, laat deze dan drukken! Hierdoor ben je er zeker van dat je een professionele indruk op je gesprekspartner achterlaat.

Mini cv voorbeeld

Voorbeeld mini cv

Mini cv template

Mini cv Sollicitego Janneke DE VRIES INTERNATIONAAL ALLROUND MANAGEMENTASSISTENT 06 -12 34 56 78 – email: [email protected]                
Gedreven, enthousiast en ruime ervaring binnen het internationale bedrijfsleven. Ik hou ervan om drukbezette managers het werk uit handen te nemen en ervoor te zorgen dat alles op rolletjes loopt en efficiënt georganiseerd is.
ERVARING Meer dan 10 jaar ervaring in het bedrijfsleven en operationeel leiding gegeven aan een team van secretaresses, resulterend in een effectief lopende backoffice. HBO+ werk- en denkniveau.
SKILLS Grondige kennis van MS Office (essentiële vaardigheden in het beheer van bestanden en het gebruik van MS Word, Excel, Access, PowerPoint, Outlook en internet). Engels: Near native speaker. Expert in internationale communicatie binnen de pers en media.
Bas Klein GeltinkEigenaar - Sollicitego

Bas is een expert op het gebied van solliciteren. Tijdens zijn loopbaan heeft hij o.a. duizenden sollicitanten geïnterviewd en trainingen gegeven m.b.t. het afnemen van sollicitatiegesprekken. Daarnaast onderhield hij contacten met eigenaren, recruiters en P&O-medewerkers, van kleine bedrijven tot multinationals. Hierdoor weet hij als geen ander hoe bedrijven selecteren, waar ze naar op zoek zijn en hoe jij je als sollicitant kunt onderscheiden in de markt. Deze kennis deelt hij graag met jou. Voeg je e-mailadres nu onderaan deze pagina toe en Bas zal je op de hoogte houden van al zijn gratis tips!

SUCCESVOL SOLLICITEREN DOE JE ZO!

Op zoek naar een baan of in de toekomst succesvoller solliciteren?
Ontvang mijn maandelijkse nieuwsbrief boordevol do's, don'ts en trends op het gebied van solliciteren!
INSCHRIJVEN
Ik hou ook niet van spam, je gegevens zijn dus veilig en uitschrijven kan op elk moment.
close-link

Ontvang onze maandelijkse 
nieuwsbrief boordevol do's, don'ts en trends op het gebied van solliciteren!
STUUR MIJ TIPS & TRUCS
Ontvang onze maandelijkse 
nieuwsbrief boordevol do's, don'ts en trends op het gebied van solliciteren!
Stuur mij tips & trucs